مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 اسفند 1399 ساعت 01:402021-03-11فرهنگي

هفتانه کتاب-133| پیامبری به وسعت جهان


«پیامبر» قصه پیام آوری است که روزی با کشتی در ساحل شهری پیاده می شود، ناخدا و ملاحظات کشتی با او عهد می کنند که 12 سال بعد او را در همین ساحل سوار کنند و به زادگاهش بازگردانند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، کتاب پیامبرِ جبران خلیل جبران، ترجمه حسین الهی قمشه ای، از شاهکارهای ادبیات کلاسیک و یکی از محبوب ترین کتاب ها نزد مردم همه کشورهاست که مجموعه ای از مقالات شاعرانه انگلیس ی نوشت، زبان انگلیسی تازه و باطراوتی که سبک خاص او بود و سابقه نداشت.

در فصل غم و شادی کتاب می خوانیم: آن گاه زنی پای پیش نهاد و گفت برای ما از غم و شادی سخن بگوی.

پیامبر گفت: شادی های شما همان غم های شماست که نقابش را برداشته است و چاهی که خنده هایتان از آن می جوشد همان است که از اشک هایتان پر شده است و چگونه جز این تواند بود؟ هرچه غم ژرف تر وجود شما را می کاود، گنجایشی فراخ تر برای شادی خواهید داشت.

آیا سبوی شرابتان همان سوخته جانی نیست که از کوره کوزه گران بیرون آمده است.

و آیا آن عود که آهنگش جان شما را می نوازد همان چوبی نیست که دلش را با تیغ تیز تهی کرده اند؟ وقتی شاد و خرم هستی به ژرفای قلبت نظر کن تا ببینی که این قلب همان است که تو را غمگین کرده بود و هنگامی که غم بر تو چیره شده است باز در قلب خود نگاه کن تا ببینی که به راستی در فراق آن چه قلبت را از ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفتانه کتاب-133| پیامبری به وسعت جهان

هفتانه کتاب-133| پیامبری به وسعت جهان